Posted September 10, 201411 yr Hi, I have 2 errors to deal with, the main one which I think is the center of the problem, is when trying to install forge once its in the MCP folder. I have tried it with a decompiled and no-decompiled MCP folder, but still comes up with the same message. Checking MCP zip (this may take a while to download) Now before you say all I have to do is wait, I waited about half an hour, and according to the tutorial I watched to install it, it should take no longer than 20 min, although it is outdated 1.5.2 of Minecraft. The second error, is when decompiling the MCP folder. I decompile, it takes a while and it comes up with this: import net.minecraft.entity.passive.EntityVillager; ^ src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:62: error: package net.minecraft .entity.passive does not exist import net.minecraft.entity.passive.EntityWolf; ^ src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:63: error: package net.minecraft .entity.player does not exist import net.minecraft.entity.player.EntityPlayer; ^ src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:64: error: package net.minecraft .nbt does not exist import net.minecraft.nbt.CompressedStreamTools; ^ src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:65: error: package net.minecraft .nbt does not exist import net.minecraft.nbt.NBTTagCompound; ^ src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:66: error: package net.minecraft .network.packet does not exist import net.minecraft.network.packet.Packet250CustomPayload; ^ src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:68: error: package net.minecraft .world does not exist import net.minecraft.world.WorldServer; ^ src\minecraft\hats\client\model\ModelHat.java:5: error: package net.minecraft.cl ient.model does not exist import net.minecraft.client.model.ModelBase; ^ src\minecraft\hats\client\model\ModelHat.java:6: error: package net.minecraft.cl ient.model does not exist import net.minecraft.client.model.ModelRenderer; ^ src\minecraft\hats\client\model\ModelHat.java:11: error: cannot find symbol public class ModelHat extends ModelBase ^ symbol: class ModelBase src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:73: error: cannot find symbol public static NBTTagCompound saveData = null; ^ symbol: class NBTTagCompound location: class CommonProxy src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:3: error: package cpw.mods .fml.common does not exist import cpw.mods.fml.common.ITickHandler; ^ src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:4: error: package cpw.mods .fml.common does not exist import cpw.mods.fml.common.TickType; ^ src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:5: error: package cpw.mods .fml.common.network does not exist import cpw.mods.fml.common.network.PacketDispatcher; ^ src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:23: error: cannot find sym bol import net.minecraft.client.Minecraft; ^ symbol: class Minecraft location: package net.minecraft.client src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:24: error: package net.min ecraft.client.multiplayer does not exist import net.minecraft.client.multiplayer.WorldClient; ^ src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:25: error: package net.min ecraft.entity does not exist import net.minecraft.entity.Entity; ^ src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:26: error: package net.min ecraft.entity does not exist import net.minecraft.entity.EntityLivingBase; ^ src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:27: error: package net.min ecraft.entity.player does not exist import net.minecraft.entity.player.EntityPlayer; ^ src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:28: error: package net.min ecraft.network.packet does not exist import net.minecraft.network.packet.Packet131MapData; ^ src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:29: error: package net.min ecraft.util does not exist import net.minecraft.util.StatCollector; ^ src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:30: error: package net.min ecraft.world does not exist import net.minecraft.world.World; ^ src\minecraft\hats\client\core\TickHandlerClient.java:34: error: cannot find sym bol public class TickHandlerClient implements ITickHandler ^ symbol: class ITickHandler src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:3: error: package cpw.mods .fml.common does not exist import cpw.mods.fml.common.FMLCommonHandler; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:4: error: package cpw.mods .fml.common does not exist import cpw.mods.fml.common.ITickHandler; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:5: error: package cpw.mods .fml.common does not exist import cpw.mods.fml.common.TickType; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:6: error: package cpw.mods .fml.common.network does not exist import cpw.mods.fml.common.network.PacketDispatcher; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:7: error: package cpw.mods .fml.common.network does not exist import cpw.mods.fml.common.network.Player; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:22: error: package net.min ecraft.entity does not exist import net.minecraft.entity.Entity; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:23: error: package net.min ecraft.entity does not exist import net.minecraft.entity.EntityList; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:24: error: package net.min ecraft.entity does not exist import net.minecraft.entity.EntityLivingBase; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:25: error: package net.min ecraft.entity.player does not exist import net.minecraft.entity.player.EntityPlayer; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:26: error: package net.min ecraft.entity.player does not exist import net.minecraft.entity.player.EntityPlayerMP; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:27: error: package net.min ecraft.item does not exist import net.minecraft.item.ItemStack; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:28: error: package net.min ecraft.network.packet does not exist import net.minecraft.network.packet.Packet131MapData; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:29: error: package net.min ecraft.network.packet does not exist import net.minecraft.network.packet.Packet250CustomPayload; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:30: error: package net.min ecraft.tileentity does not exist import net.minecraft.tileentity.MobSpawnerBaseLogic; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:31: error: package net.min ecraft.tileentity does not exist import net.minecraft.tileentity.TileEntity; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:32: error: package net.min ecraft.tileentity does not exist import net.minecraft.tileentity.TileEntityMobSpawner; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:33: error: package net.min ecraft.util does not exist import net.minecraft.util.AxisAlignedBB; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:34: error: package net.min ecraft.world does not exist import net.minecraft.world.WorldServer; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:35: error: package net.min ecraftforge.common does not exist import net.minecraftforge.common.DimensionManager; ^ src\minecraft\hats\common\core\TickHandlerServer.java:37: error: cannot find sym bol public class TickHandlerServer implements ITickHandler ^ symbol: class ITickHandler src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:174: error: cannot find symbol public void loadData(WorldServer world) ^ symbol: class WorldServer location: class CommonProxy src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:223: error: cannot find symbol public void saveData(WorldServer world) ^ symbol: class WorldServer location: class CommonProxy src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:292: error: cannot find symbol public void sendPlayerListOfWornHats(EntityPlayer player, boolean sendAllPla yerHatInfo) ^ symbol: class EntityPlayer location: class CommonProxy src\minecraft\hats\common\core\CommonProxy.java:297: error: cannot find symbol public void sendPlayerListOfWornHats(EntityPlayer player, boolean sendAllPla yerHatInfo, boolean ignorePlayer) ^ symbol: class EntityPlayer location: class CommonProxy src\minecraft\hats\client\model\ModelHat.java:13: error: cannot find symbol public ArrayList<ModelRenderer> models = new ArrayList(); ^ symbol: class ModelRenderer location: class ModelHat src\minecraft\hats\common\entity\EntityHat.java:3: error: package cpw.mods.fml.r elauncher does not exist import cpw.mods.fml.relauncher.Side; ^ src\minecraft\hats\common\entity\EntityHat.java:4: error: package cpw.mods.fml.r elauncher does not exist import cpw.mods.fml.relauncher.SideOnly; ^ src\minecraft\hats\common\entity\EntityHat.java:10: error: package morph.api doe s not exist import morph.api.Api; ^ src\minecraft\hats\common\entity\EntityHat.java:11: error: package net.minecraft .entity does not exist import net.minecraft.entity.Entity; ^ src\minecraft\hats\common\entity\EntityHat.java:12: error: package net.minecraft .entity does not exist import net.minecraft.entity.EntityLivingBase; ^ src\minecraft\hats\common\entity\EntityHat.java:13: error: package net.minecraft .entity.player does not exist import net.minecraft.entity.player.EntityPlayer; ^ src\minecraft\hats\common\entity\EntityHat.java:14: error: package net.minecraft .nbt does not exist import net.minecraft.nbt.NBTTagCompound; ^ src\minecraft\net\minecraft\src\ChatMessageComponent.java:266: warning: non-vara rgs call of varargs method with inexact argument type for last parameter; var7.append(StatCollector.translateToLocalFormatted(this.transla tionKey, var13)); ^ cast to Object for a varargs call cast to Object[] for a non-varargs call and to suppress this warning 100 errors 1 warning ================== !! Can not find server sources, try decompiling !! Press any key to continue . . . Please help, I am ridiculously confused
September 10, 201411 yr Hi Is there a reason you're not using the Gradle version of Forge for 1.6.4? I had major head damage trying to install the non-gradle 1.6.4. I got it to work eventually, but in contrast the gradle version was much easier to install (and much easier to build for release too). The gradle version is 9.11.1.964, not .965 http://minalien.com/tutorial-setting-up-forgegradle-for-intellij-idea-scala/ Failing that, I found these instructions for 1.6.4 manual install with IntelliJ to be very helpful http://www.minecraftforge.net/wiki/Forge_Development_in_IntelliJ_IDEA -TGG
September 10, 201411 yr And is there a reason not to update to 1.7? If your reason is about modpacks, that a horrible reason ad all the mods had all the time to update. Don't PM me with questions. They will be ignored! Make a thread on the appropriate board for support. 1.12 -> 1.13 primer by williewillus. 1.7.10 and older versions of Minecraft are no longer supported due to it's age! Update to the latest version for support. http://www.howoldisminecraft1710.today/
September 11, 201411 yr Author @TheGreyGhost; thanks, I'll give that a try! @larsgerrits I will make the mod on 1.6.4 for it to be noticed, but then update to 1.7/1.8 to hopefully get the other mods to follow along.
September 16, 201411 yr Developing on 1.6.4 without Gradle: http://terrafirmacraft.com/f/topic/5295-compiling-forge-965/